چاپ بنر فوری سام | بلاگ

چاپ بنر فوری سام

ساخت وبلاگ

چاپ و برش دیجیتال

این نکات چاپ و برش دیجیتال می تواند تلاش شما در زمینه بازاریابی محصول یا محصول را افزایش دهد. آنها طیف گسترده ای از اشکال و اندازه های مختلف را برای محصولاتی که معمولاً با چاپ ارتباط ندارند به شما ارائه می دهند.

با استفاده از این نکات منحصر به فرد چاپ دیجیتال و برش ، کالاهای تبلیغاتی و تبلیغاتی خود را در صنوبر تولید کنید.
نکته شماره 1
چاپ و برش تقریباً هر سایزی که قابل تصور باشد

امروزه دستگاه های برش دیجیتال با فرمت بزرگ دارای میزهایی به اندازه 5 x 10 10 هستند ، فضای کافی برای عبور از پیام بازاریابی منحصر به فرد شماست. این همچنین بدان معنی است که چندین مورد کوچکتر را می توان همزمان در یک ورق از مواد برش داد ، و نسخه های سریع و دقیق را بدون توجه به تعداد مورد نیاز ارائه دهید.


نکته شماره 2
برای تبلیغات بی نظیر لایه بندی کنید

قطعات چوبی نمایشگر خود را قرار دهید ، سپس وینیل ، هسته فوم یا یک محصول فلزی را در قسمت بالا اضافه کنید تا ظاهری لایه لایه ایجاد کند. خواه یک شبح یا یک احساس سه بعدی باشید ، می توانید با انعطاف پذیری بی نظیری که تجارت بسیار خلاقانه شما را به نمایش می گذارد ، به تلاش های بازاریابی خود رونق بیشتری ببخشید.
نکته شماره 3
از هد ابزارهای برش چند منظوره استفاده کنید

سر ابزارهای روتر برش دیجیتال ما مرتباً به روز می شوند تا بیشترین دامنه ممکن را برای برش مواد داشته باشند. سرهای خاصی برای انواع کاربردهای برش دیجیتال وجود دارد از جمله برش مواد نرم و چگالی متوسط ​​یا برش مقوا ضخیم ، چوب ، چرم و تقریباً هر نوع ماده ای که تصور کنید.
نکته شماره 4
از دامنه بسیار گسترده تری از مواد استفاده کنید

مواد بازاریابی امروز دیگر فقط از کاغذ یا مقوا ساخته نمی شوند. طیف کاملی از مواد بستر در دسترس است تا انواع مختلف چاپ مورد نیاز از جمله:

  •     اکریلیک
  •     بیو بورد
  •     کروپلاست
  •     دی باند / پانل الکترونیکی
  •     E-Flute موج دار
  •     وینیل انعطاف پذیر
  •     هسته فوم
  •     تابلوی گاتور
  •     مواد MDF
  •     تخته سه لا MDO
  •     پلاستیک
  •     PVC-Sintra (سیاه یا سفید)
  •     فلزات نرم
  •     استایرن / PTEG
  •     فوق العاده تخته (سیاه یا سفید)
  •     محصولات چوبی

نکته شماره 5
دقت و صحت برای اشکال سفارشی مجاز است

آیا شکل سفارشی دارید که باید آن را چاپ کنید و به صورت دیجیتالی برش دهید؟ مشکلی نیست! اعم از برچسب ، برچسب برش سفارشی یا سایر محصولات پشتیبان چسب ، تجهیزات چاپ و برش دیجیتال ما می توانند برش هایی دقیق و دقیق از هر شکلی را که آرزو می کنید ، انجام دهند.

آیا می خواهید برنامه منحصر به فرد بازاریابی خود را برای امسال آغاز کنید؟ امروز با متخصصان چاپ و برش دیجیتال ما در خانه طراحان سام تماس بگیرید.

 

منابع مرتبط:

خدمات برش لیزر

خدمات برش دیجیتال

خدمات حکاکی لیزری

چاپ بنر فوری سام...
ما را در سایت چاپ بنر فوری سام دنبال می کنید

نویسنده : صدفی بازدید : 642 تاريخ : 5 بهمن 1400 ساعت: 8:46

وینیل یا استیکر چیست؟

وینیل ( vinyl ) یا این که اتنیل یک ماده شیمیایی از تیم اتیلن است . ترکیبات چاپ وینیل با بقیه عنصرها را ترکیبات وینیلی می نامند . معروفترین ترکیبات وینیلی پلی وینیل کلراید پی او سی ( PVC ) است . کاربرد های پی او سی ( PVC ) دوچندان فراوان است . وینیل در ساختمان سازی نیز مصرف بالایی دارااست لوله های پی او سی ( PVC ) , پوشش های بام وینیل , استعمال از وینیل برای پوشش کف و پوشش دیوار ها .

چاپ وینیل و استیکر نوعی چاپ دیجیتال است که روی وینیل پشت چسبدار برای تبلیغات استعمال می شود . وینیل در سه دسته کلی وینیل کدر , وینیل درخشان , وینیل واضح یا این که شیشیه ای یا این که وینیل ترانسپرنت ایجاد می شود . برای ارتفاع قدمت بیشتر وینیل و استیکر و خودداری از سایش و خراشیدگی , آن را با یک لایه لمینت سرد می پوشانند . وینیل و استیکر در بعدها و گرماژ های متعدد ساخت می شود . قدمت موءثر استیکر و وینیل در بین 3 تا 5 سال است .

وینیل

چاپ بنر فوری سام...ادامه مطلب
ما را در سایت چاپ بنر فوری سام دنبال می کنید

نویسنده : صدفی بازدید : 649 تاريخ : دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت: 21:40

همه چیز درباره ی تابلو فلکسی

روشهای تبلیغاتی :

 

این ایام که بازار تبلیغات داغ شده‌است روشهای تبلیغاتی متعددی برای معرفی کسب و عمل به‌وجود آمده است از روشهای سنتی گرفته تا روشهای اینترنتی و تبلیغات در شبکه‌های‌اجتماعی . یکی‌از پرکاربردترین روشهای تبلیغاتی برای معرفی و شناساندن مارک , ساخت و نصب تابلوهای تبلیغاتی است که بازار و رقابت داغی دارااست . یک تابلوی تبلیغاتی به طرق گوناگون ساخته می شود که هر گونه با نامهایی همچون تابلو استیل , تابلو پر رنگ , تابلو چلنیوم , تابلو کامپوزیت , تابلو نئون led , تابلو پلکسی گلاس و غیره در بازار وجود دارد و با دقت به سلایق مشتری ها این تابلوها ساخته می شود و تحت عنوان تابلو رمز در دکان یا این که تابلوهای نصب شده در معابر و خیابانها مورد استعمال قرار می‌گیرد . درین مقاله قصد داریم در زمینه‌ی یکی‌از این تابلوهای تبلیغاتی به اسم تابلو فلکسی تبلیغاتی به دعوا و مصاحبه بپردازیم :

تابلو فلکسی چه میباشد ؟

flexi board printing

چاپ بنر فوری سام...ادامه مطلب
ما را در سایت چاپ بنر فوری سام دنبال می کنید

نویسنده : صدفی بازدید : 983 تاريخ : يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:09

عوامل زیر می‌تواند در نحوه طراحی یک کاتالوگ فوق العاده حرفه ای موثر باشد:

1- انتخاب فونت با اندازه مناسب

فونت و سایز مطالب می‌تواند در تاثیرگذاری بر مخاطب، موثر باشد. هنگام انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ، بهتر است که در اندازه‌های آن دقت شود. استفاده از دو یا سه اندازه متفاوت فونت، فونت بزرگ برای عنوان های اصلی، فونت بعدی در عنوان های فرعی و فونت کوچکتر در نوشته های صفحات در کاتالوگ باعث ایجاد هماهنگی مناسب و افزایش میزان تاثیرگذاری آن بر روی مخاطبان می‌گردد. 

بهتر است از فونت های جدید و نا آشنا در طراحی کاتالوگ استفاده نشود.

2- رعایت اصول نگارشی

متون یک کاتالوگ مهم‌ترین بخش برای انتقال اطلاعات به خوانندگان یک کاتالوگ است و بنابراین بازبینی متن، انتخاب مناسب عنوان ها و رعایت اصول نگارشی در طراحی کاتالوگ بسیار مهم است.

متون کاتالوگ بهتر است علامت گذاری شده و موضوعات آن با نشانه‌ها و تیترهای مناسب دسته بندی شود تا بدین وسیله پاراگراف ها و متون طولانی تر کوتاه تر به نظر برسند، ابتدای متن‌ها با نقطه گذاری مشخص شود و حتماٌ فاصله بین خطوط رعایت شود تا خوانا و زیباتر باشد و بیننده علاقه بیشتری به دیدن و خواندن پیدا کند.

چاپ بنر فوری سامکاتالوگ, چاپ کاتالوگ, طراحی کاتالوگ, کاتالوگ تبلیغاتی, کاتالوگ حرفه ای,...ادامه مطلب
ما را در سایت چاپ بنر فوری سام دنبال می کنید

نویسنده : صدفی بازدید : 866 تاريخ : شنبه 19 بهمن 1398 ساعت: 14:53

برش لیزر فرآیندی است که در آن از یک اشعه بسیار قدرتمند برای برش متریالهای مختلف (مقوا، پلکسی گلاس، و ...) با سرعت، دقت و قدرت زیاد استفاده میشود که رایانه، پارامترهای لازم برای این برش را کنترل می‌کند. برش لیزری مشابه با حکاکی لیزری است با این تفاوت که برش لیزری متریال را برش می دهد اما حکاکی لیزری روی ماده را حک می کند.

برش لیزری یک فرآیند جداسازی حرارتی است که در طول آن، پرتو لیزر از روی هندسه از پیش تعیین شده عبور داده شده و برش توسط پرتو لیزر انجام می شود و به این صورت است که بخش اضافی ماده‌ی مورد نظر سوخته، آب و یا بخار می‌شود و یک فن با فشار زیاد گاز تولید شده را به اطراف پراکنده می کند تا در نهایت یک محصول با کیفیت خیلی عالی تولید شود.

چاپ بنر فوری سامبرش لیزر, خدمات برش لیزر, برش لیزر چرم, برش لیزر چوب, قیمت برش لیزر,...ادامه مطلب
ما را در سایت چاپ بنر فوری سام دنبال می کنید

نویسنده : صدفی بازدید : 684 تاريخ : سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت: 18:15

به منظور اعلام و آگاهی دادن به افراد از انواع تابلو‌ها، پارچه‌ها و پرچم‌ها که بر روی آن‌ها نماد، شعار یا نوشته‌ای حک شده است استفاده می‌کنند و به آن بنر می‌گویند. بنر‌ها برای تاثیر گذاشتن و پیغام رساندن طراحی می‌شوند، بنابراین باید یک فکر کاملا برنامه‌ریزی شده و هدفمند در طراحی چاپ بنر وجود داشته باشد.

با آگاهی از اصول طراحی چاپ بنر به راحتی می‌توانید پیغام خود را به مخاطبین‌ خود برسانید. البته ناگفته نماند که طراحی بنر جزو کار‌های گرافیکی است، چرا که اوج خلاقیت طراح، در طراحی بنر دیده می‌شود. شما باید بتوانید هدف خود را در خلاصه‌ترین فرم در ابعاد مختلف به صورت خلق یک اثر هنری و در عین حال تاثیر‌گذار، به مردم برسانید.

اما قصد داریم در ادامه نکات مهم به هنگام طراحی چاپ بنر را به شما بازگو کنیم تا بهترین طراحی را داشته باشید.

چاپ بنر فوری سامچاپ بنر, طراحی چاپ بنر, بنر چاپی, انواع بنر, طراحی,...ادامه مطلب
ما را در سایت چاپ بنر فوری سام دنبال می کنید

نویسنده : صدفی بازدید : 689 تاريخ : سه شنبه 12 شهريور 1398 ساعت: 13:56

 

کارت ویزیت کارتی است از جنس‌ گلاسه، کتان یا PVC که سلایق، گرایشات، نظرات و دیدگاه‌های کاری یک شخص یا یک سازمان را نشان می‌دهد.

کارت ویزیت معمولا حاوی اطلاعاتی از جمله نام شخص، سمت، نام شرکت و اطلاعات تماس می‌باشد.

با داشتن یک کارت ویزیت می‌توان اطلاعات تماس خود را مانند شماره تلفن، فکس، ایمیل، آدرس وبسایت، آدرس شبکه‌های اجتماعی و ... را به دیگران (مردم عادی و مشتریان خاص خود) ارائه داد و ماندگاری کسب و کار خود را در ذهن مخاطبان بیشتر کرد; همچنین با شرکت‌های مختلف ارتباط برقرار نموده و محصولات و خدمات خود را به صورت غیر مستقیم تبلیغ کنیم.

چاپ کارت ویزیت غالبا روی گلاسه، کتان آلمان، کتان اندونزی، کاغذ سوزنی، کاغذ صدفی وکاغذ کارتی صورت می‌گیرد.

در خانه طراحان سام طرح هایی از چاپ کارت ویزیت خاص به صورت خلاقانه مانند چاپ کارت ویزیت شیشه‌ای، چاپ کارت ویزیت شفاف، چاپ کارت ویزیت پلکسی، چاپ کارت ویزیت مربعی و ... با استفاده از مواد مختلف مانند پلکسی، چوب، پلاستیک، فلز، پارچه با چاپ و برش کارت ویزیت توسط دستگاه‌های برش لیزری صورت می‌گیرد.

اگر یک لایه محافظ به نام لمینت یا سلفون بر روی کارت ویزیت کشیده شود، کیفیت، زیبایی، جلا و ظرافت اثر چاپی بالا رفته و کارت ویزیت در برابر خط و خش، نور، گرما و رطوبت مقاوم می‌شود و بدین ترتیب عمر کارت ویزیت افزایش می‌یابد همچنین استفاده از لمینت موجب شق و رق شدن کارت ویزیت می‌گردد.

کارت ویزیت با لایه سلفونی در مقایسه با کارت ویزیت لمینتی نرم تر بوده و به راحتی تا می‌شود.

چاپ بنر فوری سامچاپ کارت ویزیت, انواع کارت ویزیت, کارت ویزیت گلاسه, کارت ویزیت کتان, کارت ویزیت لمینت,...ادامه مطلب
ما را در سایت چاپ بنر فوری سام دنبال می کنید

نویسنده : صدفی بازدید : 940 تاريخ : شنبه 26 مرداد 1398 ساعت: 18:36

طراحی کارت ویزیت

 

برای طراحی کارت ویزیت چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

طراحی کارت ویزیت همانند هر کار دیگری امروزه رایج شده است. اما خطاهای رایج ممکن است شما را ناکام بگذارد. فرض کنید شما یک مشتری هستید، یا یک طراح هستید و می‌خواهید یک کارت ویزیت را تا مرحله چاپ به پیش ببرید. اگر 7 نکته زیر را نمی‌دانید، لطفا کارت ویزیت طراحی نکنید. و هرگز برای چاپ به چاپخانه مراجعه نکنید!  

با در نظر گرفتن 7 نکته زیر در طراحی کارت ویزیت، برند خودتان را در ذهن مخاطبان خود حک کنید:

چاپ بنر فوری سامچاپ کارت ویزیت, قیمت چاپ کارت ویزیت, چاپ کارت ویزیت خانه طراحان سام,...ادامه مطلب
ما را در سایت چاپ بنر فوری سام دنبال می کنید

نویسنده : صدفی بازدید : 846 تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1398 ساعت: 18:57

لایت باکس ها نقش مهمی در حوزه تبلیغات محیطی و بازاریابی دارند. یکی از بزرگ‎ترین امتیازات تابلو لایت باکس نسبت به رقیبانش، استفاده از منبع نوری است که از پشت به آن تابیده می‎شود و در محیط‎های تاریک و سایه مانند، جلب توجه خاصی دارد و می‎تواند بهترین گزینه برای تبلیغ خدمات و محصولات شما باشد. تابلو تبلیغاتی لایت باکس را مطمئناً تا به حال را در فضاهای متفاوتی که نیاز دارند خدمات یا محصولات خود را برای مخاطبین در معرض نمایش قرار دهند دیده‎اید.

اما شاید برایتان سوال باشد که این نوع تابلو ها چیست و چگونه تولید می شود؟ چاپ تابلو‎ لایت باکس آلومینیومی از جنس پارچه بک لایت، فلکس ، فلکس بدون بافت، بک لایت طلقی می‎باشد همچنین منبع نور که در پشت تصویر قرار دارد و باعث روشن شدن و وضوح بیشتر آن می‎شود ،در انواع مختلف ال ای دی SMD لنزی و یا ال ای دی با توجه به نوع پرتاب نور می باشند.

چاپ بنر فوری ساملایت باکس, لایت باکس مگنتی, لایت باکس کریستالی, لایت باکس اسنپ فریم, خانه طراحان سام,...ادامه مطلب
ما را در سایت چاپ بنر فوری سام دنبال می کنید

نویسنده : صدفی بازدید : 1241 تاريخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 ساعت: 18:34

چاپ دیجیتال چیست

از دیرباز تاکنون، سیستم‌های چاپ تصاویر، تحولات زیادی داشته است. چاپ‌ سربی، فلزی، سنگی، ژلاتینی، افست، دیجیتال و غیره از انواع چاپ‌ محسوب می‌شوند. ما در این محتوا از خانه طراحان سام، قصد داریم درباره چاپ دیجیتال به عنوان یکی از جدید‌ترین تکنولوژی‌های چاپ، اطلاعاتی را ارائه کنیم. 

در دهه‌های گذشته برای چاپ تصاویر در تیراژ بالا از افست یا لیتوگرافی استفاده می‌شد؛ که از کیفیت و امکانات محدودی برخوردار بود؛ اما در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی، در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت چاپ، تغییرات اساسی ایجاد کرده است. 

چاپ دیجیتال، تازه‌ترین روش برای تبدیل تصاویر دیجیتال و با کیفیت به محصولات چاپی است. معمولا از این سیستم، برای تیراژ‌های پایین استفاده می‌شود. در ادامه به مزایای چاپ دیجیتال، کاربرد‌های آن، فرآیند، ابعاد و انواع چاپ دیجیتال می‌پردازیم. 
 

مزایای چاپ دیجیتال

• هزینه چاپ دیجیتال، در قیاس با چاپ افست بسیار زیاد است اما استفاده از سیستم دیجیتال، در تیراژ پایین بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. در این سیستم، هزینه چاپ هر صفحه ثابت بوده و با افزایش تعداد تغییر نمی‌کند.
• سرعت چاپ در سیستم دیجیتال بسیار زیاد است.
• در سیستم‌ افست امکان تغییر داده‌ها وجود نداشت اما در سیستم دیجیتال، شما می‌توانید به راحتی بخشی از داده‌ها را تغییر دهید.
• کار با دستگاه‌های قدیمی چاپ مانند افست، گراور و فلکسو به دلیل اینکه باید در هنگام چاپ، نسبت به کمرنگی یا پر رنگی تصاویر تصمیم‌گیری می‌شد دارای حساسیت بالایی بود. از این جهت کار با این دستگاه‌ها نیازمند استخدام یک اپراتور مجرب بود. درصورتی که کار با دستگاه چاپ دیجیتال، نیازمند توانایی و تجربه خاصی نیست. در چاپ دیجیتال تصمیم‌گیری درباره رنگ تصاویر در مرحله آماده‌سازی و قبل از چاپ صورت می‌گیرد که این مسئله سبب صرفه‌جویی در به کارگیری نیروی انسانی می‌شود.

در سیستم چاپ دیجیتال پرینتر مستقیما به رایانه متصل می‌شود و داده‌ها را مستقیما از رایانه دریافت کرده و چاپ می‌کند. چاپگر‌های لیزری و جوهر افشان جزء رایج‌ترین دستگاه‌های چاپ دیجیتال محسوب می‌شوند. در این سیستم تونر، به شکل یک لایه نازک روی سطح چاپی قرار می‌گیرد ولی در سطح چاپی نفوذ نمی‌کند. در مرحله بعد، با استفاده از مواد پوششی و با تابش اشعه UV یا فرآیند‌های حرارتی، اقدام به تثبیت رنگ‌ها می‌‌نمایند.

در چاپ دیجیتال سطح چاپی می‌تواند هریک از این موارد باشد: کاغذ، کنواس، کاغذ عکاسی، فوم برد، بوم، پارچه، چوب، شیشه و سنگ.

کاربرد‌های چاپ دیجیتال

• درگذشته برای چاپ تصاویر از واسطه‌های چاپی استفاده می‌شد و پس از شروع فرآیند چاپ، امکان تغییر در آن وجود نداشت. اما امروزه، در سیستم چاپ دیجیتال، این محمل‌ها حذف شده است. به همین سبب در چاپ هر نسخه، امکان تغییر اطلاعات درج ‌شده وجود دارد. با حذف محمل‌های چاپ، افزون بر هزینه، در زمان آماده‌سازی نیز صرفه‌جویی می‌شود.
• تهیه نمونه: در چاپ دیجیتال خبری از پلیت‌ها نیست. از آنجا که چاپگر‌ مستقیما داده‌ها را از رایانه، روی سطح چاپی منتقل می‌کند. این ویژگی، امکان کالیبراسیون یا درجه‌بندی چاپگر و تهیه یک نمونه برای متقاضی را ایجاد می‌کند.
• چاپ شخصی: همانطور که در موارد بالا ذکر شد چاپ دیجیتال امکان چاپ، در تیراژ محدود را برای متقاضی ایجاد می‌کند. به همین جهت این امکان برای متقاضی وجود دارد تا از سطوح چاپی متفاوت یا طرح‌های متفاوت درنسخ دیگر استفاده کند. به عنوان مثال برای سفارش کارت پرسنلی، می‌توان از طرح‌های متنوع یا سطوح چاپی متفاوت استفاده کرد.

فرآیند چاپ دیجیتال
 

فرآیند چاپ دیجیتال
 

اطلاعات مربوط به چاپ تصاویر، از طریق رایانه و در قالب یک رشته بیت به چاپگر ارسال می‌شود. در واقع پایه و اساس چاپ دیجیتال، یک تصویر شطرنجی یا اصطلاحا یک بیت مپ است؛ که داده‌ها را از طریق رایانه به چاپگر منتقل می‌کند.

ابعاد سطح چاپی در چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال براساس ابعاد به سه گونه متوسط، بزرگ و عریض تقسیم می‌شود.

چاپ دیجیتال متوسط (Medium Format): سفارشات مربوط به بروشور، عکس، کارت ویزیت، لیبل، کاتالوگ، لفاف‌های بسته‌بندی و چاپ روی سطوح مختلف در ابعاد ۳۳ × ۴۸ یا A3+ چاپ می‌شود. چاپ این سفارشات با چاپگر‌های لیزری، جوهرافشان و نوری انجام می‌شود.

چاپ‌ دیجیتال بزرگ (Large Format): پوستر‌ها و سفارشاتی که حداکثر دارای عرض ۱۵۰ سانتی‌متر می‌باشد و در فضا‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در ابعاد بزرگتر از A3+ تا عرض ۱۵۰ سانتی‌متر چاپ می‌شود. در چاپ این سفارشات، از چاپگر‌های دیجیتال نوری یا جوهرافشان و لیزری استفاده می‌شود.

چاپ دیجیتال عریض (Wide Format): سفارشاتی که در این ابعاد چاپ می‌شود عموما در محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل در سطح چاپی این سفارشات از موادی استفاده می‌شود که در مقابل عوامل محیطی مانند آب و نور خورشید مقاوم باشد. فرمت عریض، دارای حداقل ۱۵۰ سانتی‌متر و حداکثر ۵۰۰ سانتی‌متر عرض است.

انواع چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال، به لحاظ روش تکنولوژی مورد استفاده به 7 دسته ذیل تقسیم می‌شود:

۱. روش چاپ دیجیتال نوری
۲. روش چاپ حرارتی
۳. روش تصعید رنگ
۴. روش چاپ
۵. روش چاپ جوهرافشان
۶. روش چاپ الکتروفوتوگرافی (جامد پودری، مایع)
۷. مارکر لیزری

۱. روش چاپ دیجیتال نوری
 

چاپ دیجیتال نوری
 

یکی از پرکاربردترین روش‌های چاپ دیجیتال می‌باشد. در این روش با استفاده از تابش نور، تصاویر را روی کاغذ‌های حساس به نور (کاغذ عکاسی) چاپ کرده و در مرحله بعد تثبیت می‌نمایند. کیفیت تصاویر در این روش، بسیار بالاست. یکی از مشکلات این روش، دو مرحله‌ای بودن آن می‌باشد. البته امروزه این مشکل، با وجود دستگا‌ه‌های اتوماتیک، حل شده است. در دهه‌های گذشته Photo Lab یا دستگا‌ه‌ دیجیتال نوری، جایگاه ویژه‌ای در لابراتوار‌های عکاسی دارا بود.

۲. روش چاپ حرارتی

در سیستم چاپ حرارتی، با ایجاد گرمای شدید به وسیله ماتریس‌های حرارتی یا لیزر و دیگر واکنش‌های شیمیایی، رنگ و تصویر را روی کاغذ‌های حساس به حرارت چاپ می‌کنند. از این روش برای چاپ تصاویر تک رنگ استفاده می‌شود. البته امروزه استفاده از این روش، تقریبا منسوخ شده است.

۳. روش تصعید رنگ

در واقع سیستم تصعید رنگ، شبیه روش حرارتی می‌باشد. در این سیستم، ابتدا رنگ‌ها روی سلفون قرار می‌گیرد و سپس با استفاده از پرتوهای رنگی مانند ماتریس‌های حرارتی رنگ‌ها، از روی سلفون بخار شده و روی کاغذ ثبت می‌شود. تصاویر چاپ شده به این روش، از کیفیت بالایی برخوردار است. در دهه‌های گذشته از این روش برای چاپ پوستر‌های تبلیغاتی استفاده می‌شد. قیمت پایین این دستگاه سبب ‌شده تا در بسیاری از لابراتوار‌های عکاسی از این چاپگر‌ استفاده شود. اما مواد مصرفی این دستگاه مانند سلفون‌های رنگی دارای قیمت بالایی است که سبب می‌شود استفاده از آن، مقرون به صرفه نباشد.

۴. روش چاپ

دستگاه‌‌های سیستم چاپ کاملا مشابه چاپگر‌های افست است و تنها تفاوت آن‌ها در استفاده از محمل‌های چاپی می‌باشد. محمل‌ چاپی یا پلیت از ابتدا داخل این چاپگر‌ها تعبیه شده است. در این شیوه چاپ، داده‌ها به شکل یک فایل کامپیوتری از رایانه به چاپگر منتقل شده و کل پروسه چاپ به صورت کاملا اتوماتیک انجام می‌شود. این ماشین ‌آلات Direct Imaging نام دارد و به اختصار به نام DI شناخته می‌شود. استفاده از این روش برای چاپ صفحات در تیراژ بالا، برخلاف سایر سیستم‌های چاپ دیجیتال، بسیار مقرون به صرفه است. اما همچنان امکان چاپ اطلاعات متغیر در این سیستم وجود ندارد.

۵. روش چاپ جوهرافشان

در روش جوهرافشان، داده‌های دیجیتال به صورت مستقیم و به وسیله مرکب‌های مایع روی سطوح چاپی منتقل می‌شوند. در این سیستم چاپگر مرکب مایع را به صورت مستقیم از هد بر روی کاغذ انتقال می‌دهد. در سیستم جوهرافشان، به دلیل عدم استفاده از محمل میانی، تاثیر عوامل محیطی بر کیفیت چاپ به حداقل می‌رسد. نازل رنگ‌پاش این چاپگر، کاملا دیجیتالی بوده و فقط از دو فرمان مثبت و منفی به معنای پاشیدن یا نپاشیدن رنگ پیروی می‌کند. تنوع در ابعاد دستگاه‌های چاپی که از سیستم جوهرافشان پیروی می‌کنند از پرینتر‌های رومیزی آغاز و تا دستگاه‌های با عرض پنج متر را در برمی‌گیرد. مهمترین سیستم‌های چاپ دیجیتال، شامل سیستم جوهرافشان با امکان پاشیدن تونر براساس تقاضا (Drop on Demand) و پیوسته ((Continues tone می‌باشد. قطعا سیستم جوهرافشان، با کیفیت‌ترین، رایج‌ترین و اصیل‌ترین روش چاپ دیجیتال محسوب می‌شود.

۶. روش چاپ الکتروفتوگرافی ( مرکب جامد پودری، مایع)
 

چاپ الکتروفتوگرافی
 

سیستم الکتروفتوگرافی به دو نوع مرکب جامد پودری یا تونری و مایع یا دیجیتال مرکبی تقسیم می‌شود.

۱-۶. تونری: در این روش، از طریق شعاع نور لیزر، مرکب‌های پودری که تونر نام دارد باردار شده و با ذوب شدن این تونرها، تصاویر روی کاغذ نقش می‌بندد. سرعت چاپ تصاویر، در روش تونری بیشتر از روش جوهرافشان است. البته این روش، به دلیل وجود واسطه بین مخزن رنگ و سطح چاپی جزء تکنولوژی دیجیتال محسوب نمی‌شود. 

۲-۶. دیجیتال مرکبی: در این سیستم به جای استفاده از مرکب‌های پودری، از مرکب‌های رنگی مایع استفاده می‌شود. اما محدودیت‌های این چاپگر سبب شده تا کمتر مورد توجه قرار بگیرد. 

• یکی از این محدویت‌‌ها فناوری‌ پیچیده به کار رفته در این دستگاه است که تا سالها فقط در اختیار شرکت Indigo بود. 
• دومین محدودیت این چاپگر، ابعاد سطح چاپی است که تنها ابعاد ارائه شده در این دستگاه، سطح چاپی A3 می‌باشد. 
• سومین مورد قیمت بالای این چاپگر است.

۷. روش چاپ مارکر لیزری

این روش، بیشتر در صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش به وسیله اشعه لیزر و با ایجاد حرارت و سوزاندن، تصاویر مورد نظر را روی محصول درج می‌کنند.

امیدواریم با مطالعه این مطلب، توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره چاپ دیجیتال در اختیار شما قرار دهیم.

منبع: چاپخانه خانه طراحان سام

چاپ بنر فوری سامچاپ دیجیتال, قیمت چاپ, خانه طراحان سام, چاپخانه, چاپخانه دیجیتال,...
ما را در سایت چاپ بنر فوری سام دنبال می کنید

نویسنده : صدفی بازدید : 678 تاريخ : چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت: 17:13

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :